Laga min Suunto

Instruktioner För att begära en service på en Suunto produkt, så följ de här fyra stegen:

1, – Förbered ett paket där klockan är väl skyddad och tänk på följande:

  •  Skicka inte originalförpackningen med bruksanvisningen, (På grund av vikten kan vi inte skicka den tillbaka till er).
  • Skicka inte med sladdar, laddare eller andra tillbehör om de inte är relaterade till reparationen.
  • Använd ett så litet och lätt paket som möjligt, detta gör det både mer ekonomiskt och lättare att hantera.
  • Om enheten har en pulsmätare inkludera pulsbältet.
  •  Inkludera ALLTID en KOPIA av inköpskvittot ifall enheten har en garanti.
  •  Innan du skickar paketet så kom ihåg att inkludera en UTSKRIVEN KOPIA av ert reparationsformulär . Den kan skrivas ut antingen från bekräftelsen som skickas till er E-mail eller direkt från er webbläsare. Glöm bara inte att skicka med en utskriven kopia.
  • Återförsäljare använder vida garantiärenden  Frisvars adressen som fått av er kontakt på Suunto, om ni inte fått någon så kontakta oss så ska vi skicka den till er.
  • Vid garanti reparationer för slutkonsument inväntar man en fraktsedel via e-mail.
  • Vid övriga reparationer som batteribyte m.m skickas produkterna på valfritt sätt till nedan adress på egen bekostnad.

 

Sjöbacken-Suunto Service Center

Skiffervägen 60

224 78 Lund

2, – Fyll i ”Reparationsformulär” Var vänlig att använda formuläret som finns på hemsidan. Fyll i ett formulär för varje klocka.  Återförsäljare använder ”Reparationsformulär (butiker)” t1t3t4-300x180

  • Serienumret finns på undersidan av klockan. T ex Serie Nummer: 12345678
  • Ge en så DETALJERAD beskrivning av problemet som möjligt. Ge oss lite mer information än ”funkar inte” eller ”undersök”.
  • Om enheten har en garanti så kommer en fraktsedel att skickas via E-mail.
  • Välj betalmetod ifall enhetens garanti har gått ut. Vi kommer att ta detta i beaktande när vi skickar kostnadsberäkningen.
  • När alla begärda fält är ifyllda klicka på SKICKA.
  •  När allt är ifyllt korrekt så kommer ni att se en summering av er reparationsorder. En kopia av ordern kommer att skickas till er E-mail, var vänlig att spara det till ni har fått tillbaka er enhet.

3, – Skriv ut Reparationformuläret

  • Skriv ut Reparationsordern direkt från webbläsaren eller från er E-mail inkorg (Om du inte får bekräftelsen så titta bland din skräppost). Bifoga sedan den utskrivna kopian i paketet.
  • Glöm inte att skicka med en kopia på inköpskvittot om enheten har garanti.
  • Stäng förpackning

4. – Vad händer när vi får ert Reparationsformulär?

  • För enheter med garanti kommer en fraktsedel att skickas till er E-mail med instruktioner om hur enheten ska skickas.
  • Enheter utan garanti kan skickas till vår adress på vilket sätt ni vill. Men ni får stå för fraktkostnaden.
  • Om ni befinner er i Malmö så rekommenderar vi er att ta med er klockan och besöka vår butik.

Klockmaster Sjöbacken UR

Södergatan 13

Malmö

Om ni har några frågor så tveka inte att kontakta oss.